.:: Stick Note ::.

Salam semua,

Kepada semua kawan2 & blogger2 yg lain...
Sudi2kanlah menjengah ke blog ke-2 saya:
http://widecoverage.blogspot.com

Aug 5, 2009

Kemanakah hilangnya akal fikiran??


Salam,

sedikit intro mengenai H1N1 ...
Sekarang ni, masalah H1N1 di negara kita belum pun reda dan boleh di katakan semakin serius. Orang ramai mula sedar dengan tahap kesihatan & keselamatan diri sendiri & keluarga dengan peningkatan jumlah kematian berikutan H1N1 saban hari.
Orang ramai yg berpusu2 ke klinik atau pusat kesihatan berhampiran untuk buat medical check up bila menpunyai tanda2 & symptom2 serupa dengan H1N1 atau Influenza like illness (ILI) untuk membuat penyaringan.
Bagus2x...
kepada kawan2 or sape2 yg ade masalah kesihatan, silalah berjumpa dengan doktor atau pihak berkaitan.
ini bagi membendung masalah yg lebih serius & penularan penyakit selsema babi ni bertambah serius.

" bersama2 menjaga kesihatan diri , keluarga & org tersayang"
"amalkan budaya menjaga kebersihan"
"ambil langkah2 yg sepatutnya utk melindung diri anda"


kejadian 2:
zaman sekarang ni, pelbagai kejadian ganjil & aneh telah berlaku. Kejadian yg tak termasuk dek akal fikiran pun melambak2. lagi2, sekarang ni tgh posting paed..
sensitif betul la dgr kes2 org yg "tak bertamadun" or "tak bertanggungjawab" ni dgn sesuka hati membuang bayi yang comel & tidak mengerti apa2 itu kat mana2 dia mrk punya suka..

Kemanakah hilangnya akal fikiran mereka ini??

ishhh geram betul...
tak habis2 dgn kes buang bayi ni...
kalau yg masih hidup sms dijumpai tue...kira Alhamdulillah bcoz masih dipanjangkan nyawa utk hidup di bumi ini walaupun masa depan mrk masih kelam & kabur..
apakah perasan mrk?
bila dibuang oleh ayah & ibu mrk sendiri...
Bagaimanakah mrk meneruskan hidup tanpa belaian kasih sayang yg sepatutnya..

itu kalau yg masih bernyawa, tak campur lagi yg dijumpai di dlm "mangkuk tandas" "dlm tong sampah" etc...
what the h**k..
sungguh berperikebinatangan sungguh mereka2 yg sanggup melakukan perkara sebegitu..

p/s:
1. seronok melayan baby2 yg tidak beribu tak berbapa (*_*) di wad paed, walaupun kdg2 tue penat ...
2. Syukur dikurniakan keluarga yg masih menyayangi diri ini.. (",)
3. Alhamdulillah tahap kesihatan masih biasa seperti sedia kala & berharap tiada apa2 yg berlaku..

Bayi hancur dimakan biawak


Dua anggota polis berpakaian preman memeriksa mayat seorang bayi yang ditemui di Kampung Peramu, Kuantan semalam.



INILAH sahaja bahagian mayat bayi malang yang dibuang dan dimakan biawak di Kampung Peramu, Kuantan semalam.


KUANTAN - Beberapa orang pekerja sebuah kilang pemprosesan makanan, Ocean Fresh Sdn. Bhd. pada mulanya ternampak sebungkus beg plastik sampah di tepi Sungai Kuantan dekat Kampung Peramu, di sini petang kelmarin tetapi mereka tidak mengendahkannya.

Sangkaan mereka ialah bungkusan yang sudah mula mengeluarkan bau busuk itu mungkin ada bangkai ayam atau itik.

Namun, ia memerlukan 'kerja' seekor biawak untuk membuktikan mereka salah.

Pada kira-kira pukul 11 pagi semalam, beberapa pekerja termasuk Pengurus Pemasaran Produk kilang itu, Teresa Tng tidak akan dapat melupakan peristiwa melihat sendiri biawak itu membaham isi bungkusan tersebut yang rupa-rupanya mayat bayi.

"Kami pada mulanya menyangka dalam bungkusan itu ada bangkai itik atau ayam.

"Pagi tadi (semalam), kami lihat seekor biawak sebesar betis sedang selongkar beg plastik itu dan terperanjat apabila lihat benda yang dimakannya adalah mayat bayi,'' jelas Teresa ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Perbuatan keji pihak yang membuang bayi tidak berdosa itu menyebabkan mayat tersebut cuma tinggal kepala dan tangan kanan manakala bahagian tubuh yang lain sudah diratah biawak tersebut.


-thanks coz sudi baca-
- Bagi la komen sikit-
- terima kasih-

4 comments:

Edwin T said...

rasa sedih setiap kali terbaca berita mengenai bayi terbuang.

We are indeed very lucky to have a loving family. And parents who protect us since we are small.

:)

amsyah said...

sungguh sedih baca berita semalam. sanggup diorang ni buang anak macam tu saja. Kepala masuk depa mau, kepala keluar depa tak mau...

sedih, menitik air mata terkenang nasib baby nih...

mYshah said...

truknye... klo terpaksa buang sgt pon letak la kat tmpat survival rate tinggi sket mcm surau ke masjid ke depan umah org ke. aish...
sedih baca mende nih.
tq for sharing faiz :)

mfk said...

agak la...
mrk2 yg tidak mempunyai akal & tidak berperikemanusiaan sungguh...
paling tidak pun, kalau x nak...
hantar la kat tempat yg mereka boleh hidup =D

tau buat anak jer lebih... tp lepas tu?
walaupun dlm sesetengah situasi bukan atas or kehendak ...
tp sekurang2nya jangan menambah dosa dgn perbuatan mcm ni...

Blog Widget by LinkWithin